keluargaku

keluargaku

Sunday, March 8, 2009

Cuti Maulidur Rasul

sallullah 'ala Muhammad
sallullah 'alaihi wasallam
sallullah'ala Muhammad
sallullah 'alaihi wasallam

Semalam aku ke Shah Alam, tujuannya untuk menziarahi kekawan ( kebetulan suami free). Kami bertolak dari rumah pukul 3 ptg.
Mula aku singgah di seksyen 16 ke rumah 2 orang kawan yg berjiran semasa di UK dulu. Kami tak bertahu awal-awal tntg kedatangan kami sbb tak mau depa buat persiapan beriya sangat. Saja nak jengok sebab dah lama tak jumpa. Ton dgn Hasnor dah lebih 10 tahun kot tak jumpa, dgn Dr Ani dan Faudzi dah 2 tahun lebih... pukul 6 kami beredar ke rumah Mimbar pulak.
Cikgu Rahman Karim suami isteri ada di rumahnya. So, elok kami ziarah sekali bekas cikgu kami tu. Dia orang baru balik dari mancing. Mimbar jamu makan malam dgn ikan fresh...sedapnya...tapi aku bila malam kalau boleh aku tak makan nasi, tapi mimbar punya pasal, aku makan sikit, lagi pun kari kepala ikan tu menggoncang iman!!!
Kami pulang ke Tg Malim bila jam dah 10 mlm lebih...seronok bersembang ,tak sedar masa beredar...terima kasih Mimbar dan Rohaya...nanti datanglah ke rumah aku pulak.

4 comments:

Kembara Kelana said...

mibar dan rohaya memang kawan yang amat baik sekali..

Kembara Kelana said...

kau ni fati, dah jarang nulis dah ni..sibuk jugak jadi suri rumah yer

fati said...

Ada masa-masanya memang tak menang tangan menguruskan hal rumah tangga, anak-anak dan suami...hehehe....ngalahkan guru besar!

mrs jannuri said...

Asalamualaikum, gi jalan-jalan jumpa kengkawan kat S'gor ni tak teringin ke nak jenguk kami suami isteri (Wak & Salbiah) yang kat Banting ni? Boleh rasa masakan orang jawa - masak bening aje.. sebelum ambik angin kat Pantai Morib.