keluargaku

keluargaku

Saturday, March 24, 2012

Nasihat

Aku dengan anak-anak amat rapat. Kami selalu berkongsi cerita. Yang dah kawin pun hari-hari called kekadang bergayut sampai dekat sejam. Pakwe aku selalu perli takut telinga aku jadi pekak. Selain dari menceritakan hal-hal diri mereka sendiri , anak-anak aku ni suka juga bercerita tentang masalah kekawan mereka. Kekadang siap minta pendapat lagi macam mana nak selesaikan masalah yg di hadapi kekawan  mereka tu.
Masalah yang paling biasa ialah sebab putus cinta, atau takde pasangan lagi selain dari stress kerja, kekawan tikam belakang dan boss garang.
Dalam bab putus kasih ni aku selalu nasihatkan anak-anak aku ( untuk kekawan diaorang juga) supaya jangan risau sangat. Aku punya teori senang aje
.'Kalau lelaki yg tinggalkan kita, maknanya Allah nak kurniakan kita dgn lelaki lain yang lebih baik lagi dari lelaki yg tinggalkan kita tu'.
 tapi
' kalau kita yg tinggalkan lelaki tu kerana alasan-alasan yg remeh temeh, maknanya mungkin kita lambat lagilah nak dapat jodoh....'

Hahahaah.... aku bercakap bukan menurut hati atau suka-suka, tapi dari apa yg aku alami sendiri dan juga dari banyak kejadian dan contoh yg aku lihat dan perhatikan.
Dari itu wahai perempuan-perempuan yang diluar sana..... jangan risau jika kamu ditinggalkan teman lelaki kerana terpikat dgn perempuan lain kerana nanti insya Allah kamu akan dikurniakan dgn lelaki yang lebih baik lagi ..... so tak payah lah nak bazirkan air mata dan menyiksa jiwa .....

1 comment:

-ailyme(scorus)- said...

sweet la post aunty... =) saya suka words aunty...motivated! =)