keluargaku

keluargaku

Wednesday, February 8, 2012

Pecah

Kenapa sejak akhir-akhir ni aku jadi 'clumsy' sangat.
Hari  tu masa pi Shah Alam, singgah makan kat kedai mamak. Cuma air pakwe je yang guna mug kaca, yang kami 4 orang, dapat cawan plastik. Tapi bila time nak bangun selesai makan, tup-tup mug pakwe tu aku terkibas dgn handbag, berderai pecah! Malunya!! Semua mata pandang ke arah aku... dgn muka sedih, aku tanya mamak tu, kena bayar ke? Mamak tu geleng2 kepala saja.....

Lepas tu pi pulak shopping barang dapur dengan anak teruna aku. Pakwe tak ikut. Bukan main dengan bersemangatnya aku angkut botol-botol sos cili, tomato, tiram, cuka dan kicap. Tapi tah macam mana aku boleh terlepas botol kicap tu..... jatuh berderai depan kaki aku! Habis seluar dan sandal aku kena kicap...anak teruna aku tertegun tengok aku! Mak ai! dengan muka sedih aku tanya pekerja supermaket tu..... nak kena bayar ke? Budak India tu geleng-geleng kepala je....takpe katanya, kita mau kasi cuci itu lantai! Eeee malu nya aku......

Lepas ni aku tak taulah...apa pulak yang akan aku pecahkan.......

5 comments:

kembara kelana said...

1. kalau tak pecahkan ruyung, mana kan dapat sagunya..
2. pecah kaca pecah gelas, lepas baca harap balas
3. biar pecah perut jgn pecah dimulut

banyak peribahasa tentang pecah, tapi aku belom dgr lagi peribahasa pecah kan botol kicap kat supermaket...fatie...hahahaha...gurau je fatie..

fati said...

Peribahasa x de kot...tapi depa boleh wat cerita " hantu dalam botol kicap'!! Ade ke? mengarut sungguh!

Emma said...

dah sampai waktunya botol tu nak jatuh dan pecah..heee

Teja Ratna Benggala said...

fokus kak fati... fokus, hehe

fati said...

Emma, harap2 lain kali kalu dah sampai masa botol tu nak jatuh, biarlah dia jatuh kat rumah je kan.... hahahah

Za... betul kot mmg tak fokas, banyak sgt yg nak difikirkan masalah negara...hehehehe