keluargaku

keluargaku

Wednesday, January 5, 2011

Mencongak Sejenak

Lahir pada 1961
Hidup bersama emak ayah sebumbung sampai usia 5 tahun.
Lepas tu duduk dengan tok, sampai darjah 6.
Naik tingkatan 1 mula tinggal di asrama SMSJohor, Kluang...hingga habis form 6 pada 1980
Lepas form 6, masuk Maktab Perguruan MPPM, Melaka selama 3 tahun.
Belum dapat posting lagi, dah kahwin pulak....tinggal dengan suami....sampai sekarang ni!
So...bila congak-congak rupanya aku hidup sebumbung lebih lama dengan suami aku dari orang tua aku!!
Haa???....baru aku perasan, rupanya aku hidup lebih lama dengan orang luar daripada keluarga aku sendiri?
Begitu ke pusingan hidup kita?
Adakah kelak anak-anak kita juga mengalami apa yg kita alami?
Anak-anak kita hanya tinggal sekejap je dengan kita sebelum mereka menghabiskan usia mereka dengan orang lain?
Eh tak boleh jadi ni.... makanya selagi anak-anak ada bersama kita, gunalah masa bersama-sama ini dengan sepenuhnya sebelum mereka mula pergi meninggalkan kita untuk meneruskan kehidupan......

No comments: