keluargaku

keluargaku

Tuesday, July 19, 2011

Durian


Buah durian yang masak ranum.


Ada beberapa cara memakannya.

1. makan gitu je......

2.Makan macam dalam foto kat bawah ni.
Ini style orang utara makan ( pakwe aku)


3. Makan macam ni, buat serawa durian....
Ini style org selatan lah ( aku)


Tapi apa-apa style pun, rasanya ....ummpp!! Menjilat jari beb!


Sekarang ni tengah musim buah durian. Tapi musimnya tidaklah merata sangat. Aku yang tinggal kat Tg Malim ni rasa bertuah sungguh kerana durian perak amat terkenak dengan kelazatannya. Kalau kami teringin kami pi beli terus kepada tuanpunya kebun durian di situ. Kekadang ada yang jiran-jiran yang memang orang Tg Malim dan ada kebun durian datang sedekahkan durian buat kami sekeluarga. Alhamdulillah.....
Baru-baru ni ada kawan kami yang menetap di Bota datang ke rumah dan dia membawa bersama nya buah tangan iaitu buah durian dari kebunnya sendiri. Alhamdulillah...rezeki lagi.

1 comment:

Za Nans said...

Arini za buat pulut durian mcm akak, dn pulut smbal jugak sbb za tk suka pulut durian, so cicah sambal pun sedap